A kurzuson előzetes regisztrációt követően más egyetemek tanár szakos hallgatói is részt vehetnek, azonban számukra nem tudunk kreditet elszámolni a kurzus teljesítése után.
Időpont és helyszín: szerdánként, 16:15–17:45 között, a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán (1052 Budapest, Piarista köz 1.). Az alkalmak február 12-én kezdődnek.
Az iskolába bekerülő fiatal tanárok számos kihívással találkoznak: Hogyan tartsam fent a figyelmet? Hogyan tudok minél több diákot bevonni az órába? Hogyan tudom igazán hatékonnyá tenni a tanulást? Mivel lehet a diákokat motiválni? Hogyan fegyelmezzek? Mit kezdjek a lemaradókkal? Hogyan lehet mindenki számára biztonságos az iskola? Milyen formái léteznek a személyes törődésnek az iskolában? Hogyan formálják a diákokat a tanórán kívüli tevékenységek? Mik az osztályfőnökség praktikái? A tanegység célja, hogy megmutassa egy négyszáz éves, a neveléssel, oktatással foglalkozó közösség, a piarista iskolák válaszait az ezekhez hasonló kérdésekre.
A kurzus tematikája:
- Bevezetés (Zsódi Viktor Sch.P.): a piarista rend küldetése, pedagógiai alapállása.
- Módszertan (Dr. Acél Zsolt Sch.P.): tippek, trükkök praktikák az osztályteremben. (Szabó Gábor Sch.P.): tippek, trükkök praktikák az osztályteremben. (Bottka Benedek): alkotó tanulás, diáktevékenységre építő tanulás.
- Osztályfőnökség (Szakál Ádám Márton Sch.P.): osztályfőnökség és közösségépítés.
- Élet a tanórákon kívül (Lengvári Csaba Sch.P.): tanórán kívüli tevékenységek, túrák és szakkörök.
- Evangelizáció az iskolában (Dr. Keszeli Sándor, Márkus Roland Sch.P.): tanári pasztoráció, hittanórák, lelkigyakorlatok, szentmisék, gyóntatás, felkészítés a beavató szentségekre, ifjúsági mozgalmak, pasztorális tervezés.
- Személyes kísérés (Dr. Guba András Sch.P.): egyéni figyelem, mentorálás, személyes projekt.
- Biztonságos iskola (Keller Krisztina, Tőzsér Pál Sch.P.): gyermekvédelem, bullying, biztonságos iskolai környezet.
- Szegény gyerekek nevelése (Szabó László Sch.P.): hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű gyerekek az iskolában.
- Hivatáskultúra és életpálya-tervezés (Molnár Lehel Sch.P.): hivatáskeresés szemlélete és előmozdítása a piarista iskolákban.
- Reflexió, értékelés, összegzés (Szabó Dániel Sch.P.)
Követelmény: a szemináriumon való aktív részvétel mellett négy gyakorlati feladat teljesítése. (pedagógiai reflexió, tervezés)
A tanegység leírása az alábbiakban olvasható.
Forrás és fotó: piarista.hu